Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 15 nov, 2019 15:48

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 138 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: 2019-11-14 19:00 Linköping - Leksand
InläggPostat: sön 03 nov, 2019 20:27 
Användarvisningsbild

"Fruktansvärt dåligt av oss. I det läget ska man kunna hålla undan".

What?

Linköpingstränaren Roger Melin efter att Mike Watt avgjort för Leksand i sista sekunden. Året var 2006 - och det var senaste gången vi slog Linköping borta https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-sekunden.

Inläggsrubrik: Re: 2019-11-14 19:00 Linköping - Leksand
InläggPostat: sön 03 nov, 2019 21:08 
Användarvisningsbild

Sniper skrev:

What?

Linköpingstränaren Roger Melin efter att Mike Watt avgjort för Leksand i sista sekunden. Året var 2006 - och det var senaste gången vi slog Linköping borta https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-sekunden.

Say Watt? :shock:
Mike Watt lyste upp :wink: tillvaron tillfälligt men inte var det någon av våra mer minnesvärda förvärv från den transatlantiska hockeyn - hade glömt bort honom helt... tack för denna memory-lane Sniper.... :arrow:
Goda chanser till ännu en bortaseger känns det som - om Brage håller stilen och vi förvaltar våra lägen.
Kanske även PP börja funka - två mål senast var en lavin framåt... :?

InläggPostat: mån 04 nov, 2019 8:05 

Vi kan väl konstatera att Abbott ÄR den frälsare vi alla hoppades på. Äntligen ett pp där vi skapar chanser. Mot LHC kommer pp återigen bli viktigt, kanske avgörande.
Hoppas vi kan göra en bättre match än senast, för det var ingen bra match. Vill se bättre passningsspel, mer aggressivitet, snabba kontringar och en frisk Ahnelöv samt Kapten "100" Karlsson.

Har vi någonsin tagit 9 poäng på tre raka bortamatcher? Bra läge nu..

Segt med uppehåll. Någon som är sugen på Euro Hockey Tour? :roll:

InläggPostat: mån 04 nov, 2019 9:57 

Det var en del som tog kliv senast. Ritto tyckte jag visade upp sitt gamla goda jag igen. Stenhårt jobb vid sargerna kombinerat med flippmackor serverade till ett mål och ett friläge. Fortsätter han så där så kommer det bli bra.
Hrivik lite dold mot växjö men lite grann tillbaka uppåt igen mot Malmö, men han kan bättre har han ju visat.
Valkve höll sig framme överallt och visar prov på att ryktet om hans långsamma skridskoåkning enbart är ett rykte utan sanning. Kul för honom att bli tvåmålare också.
Brage.......!
Abbot. En formidabel precision i passningarna kors och tvärs över banan framförallt i PP luckrar upp boxen.
Filip J. Blir mer och mer säker på isen. Börjar likna debutårets spel. Kanske har han gått tillbaka till att spela safe igen. Verkar så.
Samuelsson. Kanske den största överraskningen. Jag blev lite lack på matchstraffet men det visade sig vara överdrivet och vi har verkligen saknat en tuffing där bak, så... Välkommen "hem" Samme.

Kan dessa fortsätta på den vägen, Ahnelöv kommer tillbaka, och övriga snäppa upp sig lite grann så kan vi säkert vinna även mot LHC.
Plötsligt blåser det lite positiva vindar igen.
På ett vis synd att uppehållet kommer nu när vi börjat hitta något av spel igen men samtidigt är det nog helt behövligt med lite läkande vila. Truppen börjar få en del hål igen. Även på forwardssidan.

Appropå Snipers anekdot... Tror att vi där -06 mötte både Frölunda och LHC i de sista två matcherna innan ett uppehåll och vi vann bägge i slutsekunderna. Det räckte dock inte till att klättra uppåt i tabellen den gången men det här året känns det lite annorlunda. Lite bättre. Lite kraftigare och lugnare.
6 pöängsmatchen den 14/11 gäller förstås att vinna. Finns inget annat.

Nu känns det åtminstone inte hopplöst.

InläggPostat: mån 04 nov, 2019 10:39 
Användarvisningsbild

Stjärnan skrev:

Samuelsson. Kanske den största överraskningen. Jag blev lite lack på matchstraffet men det visade sig vara överdrivet och vi har verkligen saknat en tuffing där bak, så... Välkommen "hem" Samme.

Vår ärkeängel har nedstigit till backlinjen. Må alla syndare i LHS´s laguppställning bäva.

Samael is an archangel in Talmudic and post-Talmudic lore, a figure who is the accuser (Ha-Satan), seducer, and destroyer (Mashhit). Although many functions usually associated with Samael resemble the Christian notion of Satan, he is not necessarily evil, since his functions are also regarded as causing good, such as destroying the sinners.[5]

Brock Montpetit.

InläggPostat: mån 04 nov, 2019 10:43 
Användarvisningsbild

Stjärnan skrev:
Det var en del som tog kliv senast. Ritto tyckte jag visade upp sitt gamla goda jag igen. Stenhårt jobb vid sargerna kombinerat med flippmackor serverade till ett mål och ett friläge. Fortsätter han så där så kommer det bli bra.
Hrivik lite dold mot växjö men lite grann tillbaka uppåt igen mot Malmö, men han kan bättre har han ju visat.
Valkve höll sig framme överallt och visar prov på att ryktet om hans långsamma skridskoåkning enbart är ett rykte utan sanning. Kul för honom att bli tvåmålare också.
Brage.......!
Abbot. En formidabel precision i passningarna kors och tvärs över banan framförallt i PP luckrar upp boxen.
Filip J. Blir mer och mer säker på isen. Börjar likna debutårets spel. Kanske har han gått tillbaka till att spela safe igen. Verkar så.

Kan dessa fortsätta på den vägen, Ahnelöv kommer tillbaka, och övriga snäppa upp sig lite grann så kan vi säkert vinna även mot LHC.
Plötsligt blåser det lite positiva vindar igen.
På ett vis synd att uppehållet kommer nu när vi börjat hitta något av spel igen men samtidigt är det nog helt behövligt med lite läkande vila. Truppen börjar få en del hål igen. Även på forwardssidan.

Appropå Snipers anekdot... Tror att vi där -06 mötte både Frölunda och LHC i de sista två matcherna innan ett uppehåll och vi vann bägge i slutsekunderna. Det räckte dock inte till att klättra uppåt i tabellen den gången men det här året känns det lite annorlunda. Lite bättre. Lite kraftigare och lugnare.
6 pöängsmatchen den 14/11 gäller förstås att vinna. Finns inget annat.

Nu känns det åtminstone inte hopplöst.

En helt annan känsla just nu - vi spelar mer cyniskt och inte så naivt vid blå linjerna. Det tycker jag är den största skillnaden.

InläggPostat: mån 04 nov, 2019 12:06 

Med vårt poängsnitt senaste tre så hade vi varit serieledare.
Räknar vi de senaste fem matcherna så hade vi haft en 9e plats. Räknar vi även in de fem första omgångarna så har vi ett snitt som gett oss en 6e plats.

Älskar statistik.

Övriga sex matcher borde då legat någonstans på sju poäng för att vara ett etablerat mittlag. Vi har således bara förlorat två matcher hittils i år.

Avd. Avancerad matematik.

Tre poäng i denna match och vi är helt överlägsna.

InläggPostat: mån 04 nov, 2019 12:13 

Gösen skrev:
Med vårt poängsnitt senaste tre så hade vi varit serieledare.
Räknar vi de senaste fem matcherna så hade vi haft en 9e plats. Räknar vi även in de fem första omgångarna så har vi ett snitt som gett oss en 6e plats.

Älskar statistik.

Övriga sex matcher borde då legat någonstans på sju poäng för att vara ett etablerat mittlag. Vi har således bara förlorat två matcher hittils i år.

Avd. Avancerad matematik.

Tre poäng i denna match och vi är helt överlägsna.

För att inte tala om PP. Hade vi bara räknat senaste matchen hade vi haft SHL:s bästa PP.

InläggPostat: mån 04 nov, 2019 13:27 

Japp. 50% får de andra lagen att bli gröna av avund.

InläggPostat: mån 04 nov, 2019 16:58 
Användarvisningsbild

MadMads skrev:
Sniper skrev:

What?

Say Watt? :shock:
Mike Watt lyste upp :wink: tillvaron tillfälligt (...)

"Watt, med symbolen W, är härledd SI-enhet för den fysikaliska storheten effekt, det vill säga energi (eller arbete) per tidsenhet" https://sv.wikipedia.org/wiki/Watt.

Symbolen eller bokstaven W har haft effekt förr (när Washington Nationals och länsbokstaven W bidrog till att förlustsviten kunde brytas viewtopic.php?f=3&t=4170&p=261237&hilit=washington#p261237).

Washington har dock inte monopol på W:et, utan mitt favoritlag Cubs använde sig av bokstaven långt innan det nuvarande Washington Nationals existerade https://www.youtube.com/watch?v=grBYhhMtxPg.

Med allt detta sagt tror jag att Wännström avgör mot Linköping.

Bild

InläggPostat: mån 04 nov, 2019 17:51 
Användarvisningsbild

Verkar ändå som att Lillguds "häxkonster" hade en inverkan på laget med 7poäng på de tre senaste matcherna. Hoppas magin sitter i ett tag till, då hämtar vi 3 poäng även här!

InläggPostat: mån 04 nov, 2019 22:36 
Användarvisningsbild

syd b. skrev:
Verkar ändå som att Lillguds "häxkonster" hade en inverkan på laget med 7poäng på de tre senaste matcherna. Hoppas magin sitter i ett tag till, då hämtar vi 3 poäng även här!

Ja kan vi behålla mojon i benen lite till och ta tre raka borta mot "bottenkonkurrenterna" så är mycket vunnet både mentalt och poängmässigt i denna del av säsongen. Hade någon sagt att vi skulle visa upp en sådan bortastreak innan säsongen hade man bara asflabbat men efter att ha vistats i den mörkaste av hålor efter 9 raka torsk så radar vi upp denna borta-odysse... helt osannolikt - helt galet - och så typiskt LIF - Leksing tills jag dör.... :mrgreen: Älskar detta galna lag... men håller hjärtat...fan vet?

InläggPostat: mån 04 nov, 2019 23:02 
Användarvisningsbild

Stjärnan skrev:

Från "Linköpingstränaren Roger Melin" till "Leksands Calle Steen gör vad han kan för att skymma Tommy Salo" https://www.svd.se/leksand-vann-i-slutsekunderna-igen.

InläggPostat: mån 04 nov, 2019 23:21 
Användarvisningsbild

Sniper skrev:
Stjärnan skrev:

Från "Linköpingstränaren Roger Melin" till "Leksands Calle Steen gör vad han kan för att skymma Tommy Salo" https://www.svd.se/leksand-vann-i-slutsekunderna-igen.

Ah.... Jiri Bicek.... gamla flammor väcks till liv... 8) och bröderna Steen minsann.... lite Slagskott på dom två... :wink:
Vi känns bättre på alla sätt denna gång uppe i finrummet - även om det behövdes en målvaktstavla och en tom kasse för att verkligen förändra momentumet.

InläggPostat: tis 05 nov, 2019 8:39 

Sniper skrev:

Symbolen eller bokstaven W har haft effekt förr (när Washington Nationals och länsbokstaven W bidrog till att förlustsviten kunde brytas viewtopic.php?f=3&t=4170&p=261237&hilit=washington#p261237).

Washington har dock inte monopol på W:et, utan mitt favoritlag Cubs använde sig av bokstaven långt innan det nuvarande Washington Nationals existerade https://www.youtube.com/watch?v=grBYhhMtxPg.

Med allt detta sagt tror jag att Wännström avgör mot Linköping.

Bild

Jag visste inte att Curling var en så stor sport i Washington att de fyller en hel arena.. Och två fina banor verkar de ha där bredvid varandra..

Curling för tankarna till curla, och det var ju på tapeten ett tag. En som ev har curlats lite i LIF kan vara PZ men jag känner att jag kan vara något hård mot honom nu. Han gör säkert mängder med nytta i laget utan att vara i närheten av pucken :? (det är alltid Ritola och TVO som syns i den linan, var PZ håller hus har jag ingen aning om)
LHC använder sig också av färgerna som curlingbona har så det finns en klar koppling där till just denna match.
Jag noterar också att curling låter extremt likt Caroline om man säger det på bred sydstatsdialektsk amerikanska.
Med allt detta i åtanke så är jag övertygad om att det är Zacke som avgör tillställningen.

Jag adderar lite här då jag ser att PZ ligger två i interna poängligan vilket måste innebära att han gör en hel del bra saker. Hade jag gissat skulle jag tro han låg på 3 poäng. Men 2a är verkligen inte fy skam.
Sen att snittet är lite lågt på 0,5p... men men.

Definitionen av uttrycket "Skenet bedrar"

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 138 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]