Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: lör 14 dec, 2019 16:22

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 114 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: 2019-11-16 15:15 Leksand - HV71
InläggPostat: fre 15 nov, 2019 15:39 
Användarvisningsbild

Normalt startar jag inte matchtråd efter förlust, men vi måste våga bryta mönster, både här och på isen.

2011 kom en film som hette Vi måste prata om Kevin, och 2013 spelades en match mellan Leksand-HV där det pratades om Kevin efteråt. Vi kan fortsätta diskutera filmningar - som vi gjorde häromveckan - eller vi kan se instruktionsfilm i hur man spelar PP. Jag röstar på det senare https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... atchstraff.

Inläggsrubrik: Re: 2019-11-16 15:15 Leksand - HV71
InläggPostat: fre 15 nov, 2019 19:59 

Otippad förlust mot Linköping anser jag, även om de är starkare på deras hemmaplan.
HV 71 är ett riktigt bra lag, kommer bli än svårare att knäcka för Melin och Laget.
Tror tyvärr på förlust mot HV, men överraska mig gärna Leksands IF denna gång på ett positivt sätt.
mitt tips 2-4.
Janne Juvonen får nog förtroendet i Mål.
Tycker att motståndet HV samt Luleå hittills varit de lag som imponerat mest på mig i mötena mot Leksand.
Ritola väldigt het nu och hör och häpna..... Zacke börjar se mycket bättre ut, alt enligt mig själv, mitt sätt att "se" hockey.
PP mot Linköping såg mycket vasst ut när de lyckades ställa upp, ser lovande ut med många olika hot speciellt från DOT.

InläggPostat: fre 15 nov, 2019 20:38 

Mmm ska jag tippa på Lillgud-vis så ser det mörkt ut på poängkontot nu kommande fem matcherna. Kan mycket väl bli noll poäng där.

Ska jag tippa på Sniper-vis och söka långväga orimliga lösningar så har mitt cmore gått ut nu och jag har valt att inte förlänga. Det skulle kunna bryta mönster och vi blir obesegrade ända tills jag tecknar nytt avtal. Det har hjälpt förr och kan hjälpa igen.

Ska jag tippa på Gösen-vis så tippar jag handbollssiffror och refererar till något -för stunden- obegripligt, men ändå genialt.

Ska jag tippa på Bagarn-vis måste jag vänta tills matchen är slut, förmodligen dagen efter.

Ska jag tippa på Grimsby-vis så tippar jag att Knuts avgör med hattrick.

Ska jag tippa på CMB-vis så struntar jag i resultatet bara backarna skjuter högt.

Ska jag tippa på klas-vis så kommer folk bara skrikskratta.

Men nu är det ju JAG som tippar och jag tippar följande:
Lif gör 1-0 i pp. Trucken.
Gör sen 2-0 genom Lang.
Sen börjar vi tro att allt är klart men då kommer andraperioden som vi förlorar med 3-0.
Tror dock att Hrivik stänker dit kvitteringen i mitten av tredjeperioden och nog vore det väl själva fan om vi inte tar bonuspinnen denna gång.

Senast redigerad av Stjärnan fre 15 nov, 2019 21:11, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: fre 15 nov, 2019 20:48 
Användarvisningsbild

Under 2000-talet har vi typ fem segrar och tio förluster på hemmaplan mot HV (jag skriver "typ" för jag räknade i all hast). Dock vann vi senaste gången: 2017-02-14 Leksand-HV 71 2-1. Återigen svarade LIF för ett distinkt - ja, t.o.m pardonlöst - pp-mål https://www.expressen.se/tv/sport/hocke ... --hv71-21/.

* * *

I övrigt har det gått ganska exakt fem år sen den glada målvakten på bilden nedan uppmanande LIF-supportrarna att "fortsätta tälja på sina dalahästar".

Bild
22 november, 2014

Senast redigerad av Sniper fre 15 nov, 2019 21:57, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: fre 15 nov, 2019 21:40 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Onhockey.tv alternativt Hesgoal.com. Gratis är gott. Har du inte en Mac/adblock lär du rocka tre gummin. Så, nu har jag sparat Er hundralappar. Öl är gott.

InläggPostat: fre 15 nov, 2019 22:38 

Stjärnan skrev:
Mmm ska jag tippa på Lillgud-vis så ser det mörkt ut på poängkontot nu kommande fem matcherna. Kan mycket väl bli noll poäng där.

Ska jag tippa på Sniper-vis och söka långväga orimliga lösningar så har mitt cmore gått ut nu och jag har valt att inte förlänga. Det skulle kunna bryta mönster och vi blir obesegrade ända tills jag tecknar nytt avtal. Det har hjälpt förr och kan hjälpa igen.

Ska jag tippa på Gösen-vis så tippar jag handbollssiffror och refererar till något -för stunden- obegripligt, men ändå genialt.

Ska jag tippa på Bagarn-vis måste jag vänta tills matchen är slut, förmodligen dagen efter.

Ska jag tippa på Grimsby-vis så tippar jag att Knuts avgör med hattrick.

Ska jag tippa på CMB-vis så struntar jag i resultatet bara backarna skjuter högt.

Ska jag tippa på klas-vis så kommer folk bara skrikskratta.

Men nu är det ju JAG som tippar och jag tippar följande:
Lif gör 1-0 i pp. Trucken.
Gör sen 2-0 genom Lang.
Sen börjar vi tro att allt är klart men då kommer andraperioden som vi förlorar med 3-0.
Tror dock att Hrivik stänker dit kvitteringen i mitten av tredjeperioden och nog vore det väl själva fan om vi inte tar bonuspinnen denna gång.

Haha. Träffsäkert. Kan tillägga att för egen del är allt obegripligt mest hela tiden.

InläggPostat: fre 15 nov, 2019 23:23 

Med 20 min kvar av fotbollen satt jag och -om inte önskade så åtminstone inte fruktade en Rumänsk reducering... för att få lite nerv i matchen.
Knappast något jag gör när det gäller Leksand. Tänk om vi kunde vara så överlägsna i nån match.
I morgon?

InläggPostat: lör 16 nov, 2019 1:42 
Användarvisningsbild

Stjärnan skrev:
Med 20 min kvar av fotbollen satt jag och -om inte önskade så åtminstone inte fruktade en Rumänsk reducering... för att få lite nerv i matchen.
Knappast något jag gör när det gäller Leksand. Tänk om vi kunde vara så överlägsna i nån match.
I morgon?

Jag har fortfarande, 35 år senare, ett sår i hockeysjälen efter att HV 1984 värvade Ivan Hansen och Roland Eriksson från Leksand (där ligger Sallinen och Hultström till Djurgården i lä). Någon gång måste HV få betala för detta. Exempelvis spöstraff i form av dyngspö i morgon - inte bara LIF-seger med ett eller två mål som varit fallet under 2000-talet.

Citera:
1984 gjorde HV71 två värvningar som slog ner som en bomb i hockey-Sverige. Från Leksand hämtades storstjärnorna Roland Eriksson och Ivan Hansen. Eriksson, med över 100 a-landskamper och spel i NHL bakom sig, och Hansen, som var en av elitseriens bästa anfallsspelare, bestämde sig för spel i division 1 efter 13 säsonger i dalaklubben.

Citat från artikel i jnytt.se, 2011.

InläggPostat: lör 16 nov, 2019 9:47 

Sniper skrev:
Stjärnan skrev:
I morgon?

Jag har fortfarande, 35 år senare, ett sår i hockeysjälen efter att HV 1984 värvade Ivan Hansen och Roland Eriksson från Leksand (där ligger Sallinen och Hultström till Djurgården i lä). Någon gång måste HV få betala för detta. Exempelvis spöstraff i form av dyngspö i morgon - inte bara LIF-seger med ett eller två mål som varit fallet under 2000-talet.

Citera:
1984 gjorde HV71 två värvningar som slog ner som en bomb i hockey-Sverige. Från Leksand hämtades storstjärnorna Roland Eriksson och Ivan Hansen. Eriksson, med över 100 a-landskamper och spel i NHL bakom sig, och Hansen, som var en av elitseriens bästa anfallsspelare, bestämde sig för spel i division 1 efter 13 säsonger i dalaklubben.

Du kan ju trösta dig lite med att han kom tillbaka igen, kanske ännu bättre. För det gjorde han väl?
-84 var jag blott åtta år och hade inte riktigt då ens bestämt mig för att gilla hockey (trots att Fb inte ens var påtänkt så existerade faktiskt ordet) men nåt år senare satt jag där på rad 4 med mitt säsongskort ihop med grannen.
Nå, vad jag ville komma till är att den där grannen tjatade nästan varje gång om vilket mål Ivan Hansen gjorde och hur bra han var och det här bör ha varit runt -86, och det med all rätt då jag än idag vill minnas speakern vråla ut Ivan Hansen som målskytt, match efter match..

InläggPostat: lör 16 nov, 2019 11:57 

Jag noterar att gamla leksingen Markus Lauridsen leder HV's interna poängliga, assistkung med 12 ass. Alexander Bergström har bäst poängsnitt 6 p på 8 matcher. I övrigt har dom fördelat poängen jämnt över hela laget, ingen som sticker ut riktigt. Två bra målvakter. Alnefelt stod väl senast mot oss och gjorde det riktigt bra, lär väl bli han igen då..

InläggPostat: lör 16 nov, 2019 11:59 

Återigen måste jag belysa att det viktiga är att inte sväva iväg på huvudlös offensiv i period 2. Utan mer sikta in på defensivhockey. Det är långt till båset då och blir jobbigt när taktiska etablerade SHL lag utnyttjar detta och låser fast pucken i LIF zonen.

Delmål 1 ska alltid vara att maximalt släppa in två mål i matcherna. Tre fyra eller fler är garanterat 0 poäng.

InläggPostat: lör 16 nov, 2019 13:28 
Användarvisningsbild

Stjärnan skrev:
Sniper skrev:
Stjärnan skrev:
I morgon?

Citera:

Du kan ju trösta dig lite med att han kom tillbaka igen, kanske ännu bättre. För det gjorde han väl?
-84 var jag blott åtta år och hade inte riktigt då ens bestämt mig för att gilla hockey (trots att Fb inte ens var påtänkt så existerade faktiskt ordet) men nåt år senare satt jag där på rad 4 med mitt säsongskort ihop med grannen.
Nå, vad jag ville komma till är att den där grannen tjatade nästan varje gång om vilket mål Ivan Hansen gjorde och hur bra han var och det här bör ha varit runt -86, och det med all rätt då jag än idag vill minnas speakern vråla ut Ivan Hansen som målskytt, match efter match..

Citera:
- Jag trivdes oerhört bra i HV, och det var inte givet att lämna. Men Leksand är alltid Leksand, det var alltid något som drog där https://www.jnytt.se/article/ivan-hanse ... hvs-succe/

Dessutom måste HV få betala för att de lockade till sig Kari Eloranta när han återvände från NHL 1985 https://www.eliteprospects.com/player/2 ... i-eloranta.

InläggPostat: lör 16 nov, 2019 13:44 

Bli väl 21-28 idag då om man siktar mot stjärnorna.
21-0 efter första då vi kliver in i omklädningsrummet som svenska mästare och bestämmer oss för att köra andra perioden med oknuten högerskridsko för att göra det jämt för motståndarna. Johan Davidsson gör dubbla hat-tricks för Husqvarna Vätterstad.

InläggPostat: lör 16 nov, 2019 14:06 

Tänk, jag har alltid trott att HV stod för Husqvarna Vapen, och att klubben från början var en företagsförening. Googlade och såg att jag levt med en livslögn. :)

Intressant trivia, första matchen som ursprungsklubben spelade, var 1946, mot "Atlas Diesel" (förmodligen Atlas Copco...)

Vi får ladda bössorna, och bjuda fritemplarna på smörj i kväll!

InläggPostat: lör 16 nov, 2019 14:42 

Varför ingen Rundqvist idag heller?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 114 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]