Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: mån 17 jun, 2019 23:48

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 192 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: The End Of LIFe As We Know It...
InläggPostat: tis 28 mar, 2006 22:06 

Då var det slut. Bara ångesten, bitterheten, tomheten och den enorma besvikelsen kvar. Jag gråter inte ens. Är bara loj, sarkastisk och nästan lite skadeglad mot mig själv... konstigt hur det kan bli.

Gångerna innan var jag förbannad och ledsen om vartannat. Nu känner jag inte alls så. Det var mer väntat i år. Hela säsongen har pekat på det här, trots att så många vägrat inse fakta. Nu känner jag att jag ilsknar till lite grann i alla fall, när jag tänker på alla optimistiska dårar som hackat på mig och andra som försökt uppmärksamma övriga om allvaret. Alla som försökt tysta ner sanningar som visserligen svidit, men ändå varit sanningar. Fan - det är till viss del ert fel att det fick bli så här igen!!!

Superstars. Ja, vad ska man säga. Att försöka är inte gott nog. Ibland måste man ta bladet från munnen och säga ifrån. Att visa sitt missnöje först när det är försent är just, för sent! Att man låtit sig köpas av IF är en skandal i sig och har medfört att vi som supportat Leksands IF i åratal återigen får hålla tillgodo med ett Allsvenskt lag och allt vad det innebär. Suck!

Tur att man fått annat/andra att leva med och för. Hade min sambo gjort mot mig som IF gjort mot oss supportrar, hade hon inte vistats under samma tak som mig. Nu är det så att hon älskar mig tillbaka och vill mig väl, så vi håller en, som jag ser det, hög nivå i vår relation. Ett givande och tagande med belöningar i medgång och tröst i motgång. Trohet, uppriktighet och öppenhet, men framförallt en ömsesidig respekt där vi lyssnar på varandra och försöker hjälpas åt för att växa starkare.
Jag önskar att relationen till min "andra kärlek" varit mer lik den till min sambo...

Just so you know - LIFe goes on, with or without you.

Inläggsrubrik: Återtåg??
InläggPostat: tis 28 mar, 2006 22:43 

Ingen annan satsar på tåg förutom LIF vi kör ett återtåg med 2 års mellanrum. Huvudsponsorer för kommande säsonger borde vara SJ eller Bergslagståg som kan ha i sin reklam "Gör som LIF satsa på tåget" eller varför inte Sverigetrissan med sin reklamtext "Gör som LIF upp och ner som en JOJO. Tyvärr blev det AS igen men inget annat var att vänta med detta lag och framförallt med denna ledning. Ledningen kan ta tåget från Dalarna (inlandsbanan) den stannar i mörkaste Norrland där kan dom stanna och tävla om vem som klappar flest mygg under en säsong. Jag tycker mest synd om oss supportrar som satsar ansenliga summor pengar på detta lag (hur många fortsätter med det?). Ejendal satsade ett antal miljoner på arenan vad fick han tillbaka? Supportrar satsar pengar på sovenirer m.m. , vad fick vi tillbaka? Övriga sponsorer satsar pengar , vad fick dom illbaka? Ung talanger väljer hockeygymnasiet i Leksand för att få chansen i ett S-lag, vad får dom tillbaka? Styrelsen pratar om att 2 säsonger i AS klarar ekonomin, gör den det om arenan har ett publiksnitt på 100 pers i AS? Tyvärr är det nog så att återige blir det en desperat satsning för att återta ES-platsen så fort det går gärna inom ett år men denna gång kan det sluta med ekonomisk katastrof som stavas KK. Nu tycker nog många av er som läser här att detta inlägg är att måla fan på väggen men det som skett denna säsong är något jag med flera skrev om redan i november. Börja om från början så kanske LIF är tillbaka inom 5-8 år om inte S är stängd då.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 28 mar, 2006 23:12 

Nyz... du skrev en bra sammanfattning hur känslorna är hos oss alla.

En tanke som dök upp då... när vi skulle spela i allsvenskan förra gången. Bra timat när det var NHL strejk. Återuppbyggnaden bestod av NHL spelare. Laget byggdes ju inte upp utan man tillförde "lån" av spelare....
Dessa lånade spelare, körde skjortan av alla fattiga allsvenska lag och med moral och tradition (trodde vi) tog vi steget tillbaka.
Men laget var inte förändrat. Det kunde man tydligt se när Montralspelarna försvunnit.
Varför var det bara Leksand som inte förstod att det inte gick att värva spelare?
Det blev ingen förstafemma och några på kansliet måste ha tuggat i bordkanten av förtvivlan.
Men vem trodde att det skulle ordna sig ändå... vem?
SAIK har behållit samma standard som de haft senaste åren men tänk efter hur vårt lag ser ut jämför förra året.
Vem kunde tro att vi skulle ha samma övertag över SAIK det här året när, så där... de två första femmorna försvunnit.
Efter det exemplet följer ett elitserielag... och ett par taggade allsvenskan, i samma kvalserie.

En fittslickare från LIF blev utsedd att referera matcherna på LIF forum. Han tyckte han var objektiv och blev aningen irriterad på mig när jag sa sanningen.... Jag tyckte inte han gjorde sitt jobb men då fick jag veta att det var just det han gjorde. Den lilla gubben har en hel del att fundera på nu när facit finns in public service.

Jag tror inte det blir så roligt nästa år i allsvenskan. Det känns väldigt mycket Västerås om nån förstår vad jag menar.

Kritiken den här säsongen har mest bestått i att LIF inte har en grund att stå på i spelarmaterialet. Det är svårt att säga emot det argumentet och extra tungt känns det när man tänker på att vi tidigt gjorde oss av med lagets största hockeyhjärtan: N.Eriksson och Hermansson. Jens Nielsen hade inte gjort bort sig heller....
Masken sa tidigt upp sig liksom Bergkvist. Officiellt fick vi veta det efter årsskiftet.
Eftersom insynen i föreningen mest liknar gammalt ryskt mörkertystnad så kan inte vi fans få reda på mer än vad som står i tidningarna och via de spelarintervjuer som görs emellanåt. Med andra ord... ingenting!

Kan det vara så att härdsmältan började inom föreningen långt innan någon ville läsa vad fansen tyckte på superstars?
Kan det vara så att superstars hade rätt från början men att någon eller några blundade med ena ögat?
Eller.... Eftersom både masken och Bergkvist sa upp sig före Jul pekar allt på att förnedringen var förutsedd alternativt att de är så dumma så de tror de ska slinka ur garnet innan deklarationen kommer på bordet.

Det jag undrar är.... var håller alla traditionella hockeyledare till?
Var är Olle Öst?
Var är Fisken?
Var är Åhlberg?
Var är Laabraten, aktiv scout! ?
Var är 70-talisterna... LIF-själarna???

Var är Nils Eriksson, Claes Ohlsson, Ejendahls m.fl. ?

Jag nämnde inte Abris....men han kunde ändå få en plats i sportkommitéen.

För första gången sedan 70-talet kan jag inte finna ett enda skäl varför Leksand ska finnas i elitserien...... Tragiskt!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 28 mar, 2006 23:17 

Undrar vad det blir för publiksiffra i Ejendals mot Mariestad i höst?
Fyfan.

Snart kommer nog, som vanligt, ett försvarstal från flera håll. Dalastark, bland annat. För Masken och dom försöker väl?

Uschfyfan. Leksand är inte värda att spela i ES, varken spelarna eller ledarna.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 28 mar, 2006 23:20 

Dax för de inblandade att göra en officiell ursäkt a la Japan!!!

Ronster

Inläggsrubrik: Re: The End Of LIFe As We Know It...
InläggPostat: tis 28 mar, 2006 23:31 

Jepp, nu är det över för gott. Trodde inte att föreningen skulle spjärna emot så länge under nuvarande lednings vanstyre, men tack vare trogna supportrar och sponsorer pågick dödskampen i sju långa år. Nu får Leksand föra en tynande kamp i Allsvenskans mittenskikt i två-tre år, innan skuldbördan drar föreningen i konkurs.

Tror ni att supportrar och sponsorer kommer få någon officiell ursäkt? Eller kommer Jonas fortsätta snacka om att han ska visa att hans ledarstil fungerar ÄVEN inom andra områden?

Lyssnade förresten på Jonas tala om ledarskap för några år sedan. Efter Jonas talade en PROFESSIONELL managementkonsult. Han skrattade åt Jonas naiva inställning till ledarskap. Men hade Jonas haft minsta antydan till självkritik hade han inte tagit oss dit vi befinner oss.

Vila i frid Leksands IF! Jag kommer aldrig glömma dig. Jag kommer aldrig förlåta dem som mördade dig.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 28 mar, 2006 23:36 

Snälla Superstars, samarbeta med Leksands IF´s nya ledning också. Så vi fans inte får protestera. Det har varit ett vinnande koncept.

Hade det här varit AIK, eller Färjestad för den delen, då hade både ledningen och folket vetat vad vi kände redan efter tio omgångar. Nu fick dom inte det. För då får ni inte ringa sportchefen och kolla läget i laget längre.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 28 mar, 2006 23:41 

Kommer att ha sett typ 44 matcher med Leksand denna säsong, har kanske missat 10 st under 2000-talet hemma (seriematcher) men nu har jag fått nog.

Kommer inte finnas en jävla chans att jag spenderar mer pengar på denna skitförening, man har kastat bort tillräckligt under 2000-talet och vad fan har man fått tillbaka?

Frågan är, hur fan ska man få tillbaka lusten igen, vad måste Leksands IF göra för att man ska få tillbaka förtroendet? Förslag?

Hoppas verkligen vi har bra juniorer, om Daniel Eklund ska vara den bästa (eftersom han får lira i A-laget) så är det tamefan kris.

Har svårt att tro att man kommer matcha många junisar nästa säsong, vi måste ju upp fort som fan för att överleva ekonomiskt...förhoppningvis blir det 14 lag till säsongen 2007/2008.

Leksands IF 2005/2006 kommer i alla fall gå till historien som det sämsta lag Leksand någonsin har ställt upp med de senaste 60 åren! Grattis Bergqvist, din svågerpolitik funkade verkligen. Masken dina tips från agenter var ju lyckat..

poll på www.leksingen.se ang vems fel det var att det har gått som det har gått.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 28 mar, 2006 23:47 

Som Luleåsupporter lider jag med er. Nyz beskriver sina känslor på ett väldigt målande och bra sätt.

Jag tycker att Leksand haft väldigt mycket stolpe ut denna säsong. Visst jag tillhörde dem som redan på försäsongen ifrågasatte Pirro och Masken, de bortjagade 82-orna osv. Men förutom det har Leksand varit väldigt hårt drabbat av många, långa och tunga skador.

Ett skadefritt Leksand hade inte åkt ur elitserien.

/Friedrich Nietzsche

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 28 mar, 2006 23:49 

Räcker inte med 14 lag för att Leksand ska spela i ES dom närmaste åren. Bara i år blev vi utspelade av rögle, ett rätt medelmåttigt allsvenskt gäng. Vi måste förbättra laget på alla platser.

Så, det blir väl 15 nya spelare till nästa säsong. Som vanligt, alltså.

Heja Masken!

Ner med 18, upp med 8. Taket, alltså.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 28 mar, 2006 23:56 

SjuttioTvå skrev:
Hade det här varit AIK, eller Färjestad för den delen, då hade både ledningen och folket vetat vad vi kände redan efter tio omgångar. Nu fick dom inte det. För då får ni inte ringa sportchefen och kolla läget i laget längre.

Det är onekligen en intressant fråga. Vore nog bra om de som har ansvaret för det går ut med öppna kort och tillåter en diskussion om det.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 0:39 
Användarvisningsbild

men förhoppningsvis kommer vi iaf få känna på segerns sötma nästa säsong för vi kan väl inte bli ett "strykgäng" i allsvenskan...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 8:43 

Tänk om vi kunde få höra en sång i sista matchen hemma.
Alla vi som hatar masken klappar nu klapp klapp, alla vi som hatar jonas klappar nu klapp klapp.
Men så kul blir det inte för vår klack är så snälla gossar och lyder mor och far :roll:
Superstars styrelse borde bytas ut direkt, fast dom kanske följer med jonas och masken när dom försvinner med tanke på att personer som tobbe sitter fast med huvudet i röven på jonas och masken.

Som jag ser det vore en sermoniell japansk självmords rit vara en väldigt trevlig pressent till oss suportarar :twisted:

Alltså vi är döda, nu skall dom bara begrava oss med, ge oss ett lag ge oss ett spel ge oss någon att spö skiten ur.
Jag tänker inte kasta skit och vara orolig, får vi rätt tränare som kan dra upp linjer och flyt i spelet, får vi en sportchef som kan värva rätt puzzelbit till rätt plats kan det här bli djävligt bra.
Sportkommiten skall flyga och fara till något hem för gammla stofiler, dom har ju inte heller haft en djävla nuffra rätt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 10:09 

...alla vi som hatar Masken, alla vi hatar som Masken, alla vi som hatar Masken klappar nu.

Håller med nyz till 100 procent. Och det här jävla skitsnacket med att "vänta tills efter säsongen" gjorde ju inte mycket nytta. Det kunde man ju ha räknat ut med arslet.

Tomtarna i ledningen borde tvingats bort för flera år sedan. Nu är det för sent.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 mar, 2006 11:06 
Användarvisningsbild

Efter vad jag hört så blir det fortsatt elitsatsning nästa säsong så man kan ju hoppas att det "nya" Leksand tar sig upp igen.
Jag följer i alla fall med laget både ner och upp som trogen supporter till skillnad från några andra här :!:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 192 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]