Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 18 okt, 2019 9:20

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 135 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 14 jul, 2006 17:35 

patrik skrev:
Vet att Mando och Sugarplumb fairy diggar brage som fan, men tror nog de håller på LIF oxå... :D

Sångaren i Sugarplum håller på det där laget från Karlstad :?

Inläggsrubrik: borde inte...
InläggPostat: fre 14 jul, 2006 17:36 

...moneybrother vara leksing (född i Ludvika)...tror jag läst det nånstans, Bajen i fotboll och Leksand i hockey, han kanske kan komponera nån ny låt åt leksand med en härlig refräng...nått i stil med liverpools "you´ll never walk alone" som blir symbolisk med ejendahls arena..."iiiiiiiin meeeeeeed pucken i mål"....
han gjorde ju nån låt åt/om hammarby iaf...

Inläggsrubrik: Re: borde inte...
InläggPostat: fre 14 jul, 2006 18:16 

Sångaren i P-Floyd håller på Leksand, han tillochmed är från Leksand, det övriga bandet är från dalarna och bör väl också hålla på LIF. Dom är för övrigt j-kligt bra och nu när den äkta varan lagt av så är dom nog bäst i världen på sitt gebit och borde göra sig enormt bra i Ejendals arena med sina sceneffekter. Dom är nog som gjutna för en sån här grej. Om ni inte känner till dom så finns dom under länken http://www.wood5.se/

InläggPostat: lör 15 jul, 2006 23:32 
Användarvisningsbild

Gilmour skrev:
..och borde göra sig enormt bra i Ejendals arena med sina sceneffekter. Dom är nog som gjutna för en sån här grej. Om ni inte känner till dom så finns dom under länken http://www.wood5.se/

Eftersom jag vet vad ljusriggen brukar kosta när P-Floyd är i farten så kan jag meddela att det inte skulle bli mycket pengar över till "välgörenhet".. :?

Missa dem inte i Dalhalla den 25-26/8..

InläggPostat: sön 16 jul, 2006 9:05 

Jaxfan skrev:
Gilmour skrev:
..och borde göra sig enormt bra i Ejendals arena med sina sceneffekter. Dom är nog som gjutna för en sån här grej. Om ni inte känner till dom så finns dom under länken http://www.wood5.se/

Eftersom jag vet vad ljusriggen brukar kosta när P-Floyd är i farten så kan jag meddela att det inte skulle bli mycket pengar över till "välgörenhet".. :?

Missa dem inte i Dalhalla den 25-26/8..

Grejen är väl att folk ställer upp ideelt och då även ljusriggare, annars duger säkert P-floyd bra med bara vanligt ljus också :-)
Svenne Rubins och Sator är dalmasar och således förhoppningsvis Leksingar.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 16 jul, 2006 18:29 

Visst är detta en bra idé men jag tror dock att det blir svårt. De flest av artisterna är kommersiella och måste spela för att tjäna pengar. Jag tror därför att många, trots att de är leksingar, i kommer att tacka nej till detta om det skall ske på idell basis.

Till exempel sa Mando i samband med Peace & Love att det inte alls var något speciellt med att spela i hemstaden Borlänge, tvärtom, då det ger mer pengar att spela i europa.

Men man kan ju alltid hoppas att någon "större" ställer upp och sedan fylla med Pappas pojkar etc.

//Anders

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 18 jul, 2006 8:55 

Blåvit mas skrev:
Visst är detta en bra idé men jag tror dock att det blir svårt. De flest av artisterna är kommersiella och måste spela för att tjäna pengar. Jag tror därför att många, trots att de är leksingar, i kommer att tacka nej till detta om det skall ske på idell basis.

Till exempel sa Mando i samband med Peace & Love att det inte alls var något speciellt med att spela i hemstaden Borlänge, tvärtom, då det ger mer pengar att spela i europa.

Men man kan ju alltid hoppas att någon "större" ställer upp och sedan fylla med Pappas pojkar etc.

//Anders

Naturligtvis kommer inte alla dessa artister att ställa upp men bara för att Mando diao någon gång gjort ett uttalande som kan tolkas si eller så, så betyder det väl inte att man bara skall strunta i hele grejen. Som sagt var, alla kommer inte ställa upp, kanske inte ens hälften, men att sikta högt är alltid bra, ror man sedan en del i hamn så kan man vara nöjd ändå. Det finns säkert dessutom minst ett dussin andra artister att fråga. Jag tror dessutom att detta skulle kunna vara en kul grej för flera av artisterna, dom kan mingla lite med varandra och träffa andra musiker som dom annars inte träffar, spela i Ejendals (vilket inte många gjort eller kanske kommer att göra?) håller man dessutom på Leksand är jag övertygad om att man åtminstone har en positiv inställning till detta. Får man som arrangör bara en av de större artisterna att ställa upp så är jag övertygad om att flera andra kommer att ställa upp av bara farten, det ger eko, så är det alltid. Dessutom tror jag att detta skulle ge viss uppmärksamhet i media vilket inte artister brukar tycka är en nackdel precis.Var inte så negativ.
Det är förresten bara att gå till sig själv, nog skulle jag ställa upp om jag vore musiker (även en etablerad sådan) med det leksandshjärta jag har, skulle inte du? Grejen är nog att det kanske inte får kosta några större summor för artisten i fråga att ställa upp. D.v.s man måste kanske betala eventuella omkostnader såsom resor för bandmedelemmar som kanske är långt bort eller på resande fot, så man kanske får räkna bort ca 100 000 från intäkterna till sådana här utgifter, men fortfarande 1,5 miljoner. Jag tror inte det är en orimlighet att genomföra en sådan här grej med lite vilja. Jag skulle själv gäna hjälpa till i genomförandet med all den tid jag har till övers och om jag kunde tillföra något. Dock måste nog detta drivas av någon i Superstars eller någon annan som har viljan, möjligheterna och kontakterna som behövs.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 21 jul, 2006 11:41 

Leksand har en STOR fördel framför ALLA lag i AS och framför flera lag i ES och den stavas Ejendals Arena. Dags att nyttja den till fullo och dra in lite stålars till föreningen. Kanske inte lätt men med lite möda och slit från folk runt omkring, d.v.s säga de som inte är på isen utan kanske det som gnäller på sidan om att det görs för lite?
Tycker att ett sånt här arrangemang vore ett ypperligt tillfälle för folket runtomkring att visa att även de försöker med ALLA medel.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 22 jul, 2006 13:10 

Bistro skrev:
Leksand har en STOR fördel framför ALLA lag i AS och framför flera lag i ES och den stavas Ejendals Arena. Dags att nyttja den till fullo och dra in lite stålars till föreningen. Kanske inte lätt men med lite möda och slit från folk runt omkring, d.v.s säga de som inte är på isen utan kanske det som gnäller på sidan om att det görs för lite?
Tycker att ett sånt här arrangemang vore ett ypperligt tillfälle för folket runtomkring att visa att även de försöker med ALLA medel.

Absolut jag håller med och den här stora fördelen tycker jag nu att det är dags att utnyttja i sin fulla bredd. Ett lämplig datum hade väl varit helgen för premiären i AS d.v.s den 23/9 men det är väl inte realistiskt att hinna till dess. Under säsong är det väl kanske svårt att hinna göra en sådan här grej? Det är ganska tätt mellan matchdatumen och man måste hinna att rigga allt samt att plocka ner och packa ut allt så det är väl inte tänkbart annars hade det varit kanske nån spelfri helg med match på en måndag exempelvis 18 novemeber med match Måndag 20 november Leksand - Arboga? Det mest troliga är väl dock efter hela säsongen slut? Kanske någon helg nästa sommar. Kanske kan man göra något i mindre skala nu och något ordentligt nästa sommar? Ja jag vet inte men jag tycker absolut att detta är något för superstars att ge sig på, perfekt led i kampanjen drömliraren, tänk att ha 1,5 - 2 milj. att värva en drömlirare för, det skulle verkligen kunna bli något. Kanske Tarvainen då Schweizlaget har lessnat på honom senare i vår?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 23 jul, 2006 9:59 

Jag vill försöka summera den här senaste idén med en stödgala för Leksand.
Det är ett ypperligt tillfälle för Superstars att agera i frågan värva drömliraren, stödgalan skulle kunna inbringa upp mot 2 miljoner kronor. Vi måste nyttja möjligheten med vår fina och rymliga arena medan vi har fördelen av den framför andra lag so minte har någon Arena värd namnet. Önskvärt vore om galan hölls före seriepremiären den 27/9 dock är väl kanske inte detta realistiskt, alternativet är nog att ha en mindre gala nu och en större efter seriens slut i vår eller nästa sommar. Galan skulle kunna kallas LIF AID.

Tänkbara artister att fråga utan någon som helst ranking ;-) :

1.Mando Diao - Spelar dom BARA för pengarna?
2.Atomic Swing
3.Moneybrother
4.Björn Skifs
5.Kalle Moreus
6.Svenne Rubins
7.Dr. Alban - Tar säkert med sig polarna Brolin och Borg?
8.Sator - Många band gör comeback inför sådana här tillfällen och njuter
9.Sky High - som sagt comeback är roligt ibland
10.Hjalle och Heavy - Leksingar intill döden!?
11.P-Floyd - Utan ljusrigg ;-)
12.Dökött
13.The Saigon sickness - Band som är från Leksand måste naturligtvis delta
14.Nr. 27 Wild Thing
15.Björn Hellberg och Ingvar Oldsberg - som Konferencier

Jag tycker detta skulle vara kanon även om man nu bara får hit en eller ett fåtal av artisterna ovan. Kom ihåg att kommer en etablerad artist så hakar säker flera på efter detta, det är ungefär som att värva ihop ett hockeylag ;-)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 24 jul, 2006 8:04 

någon som lärt sig av LIF??????

Sån soppa, Islanders
NHL har fått en ny Harold Ballard.

En tokig ägare, som drar ett löjets skimmer över sin klubb.

Han heter Charles Wang och han äger New York Islanders.

I går sparkade han nytillsatte klubbdirektören Neil Smith, som han gav jobbet för bara 40 dagar sedan.

Och inte nog med det, Wang utsåg reservmålvakten Garth Snow till ny general manager.

Jodå, det är sant.

Och för att hockeyvärlden ska skratta ännu högre, så hade Snow två år kvar på sitt kontrakt som spelare i klubben.

Wang tror att man kan ha en kommitté som styr en NHL-klubb och utnämnde en rad nya chefer inom klubben den 8 juni.

Alla skulle rapportera till Wang och inte till klubbdirektören Neil Smith, som ledde lokalkonkonkurrenten New York Rangers under tio år under 90-talet och såg till att Broadway Blues vann Stanley Cup 1994.

Enligt uppgifter i natt på olika hemsidor fick Smith inte ens tillsätta en ny materialförvaltare själv utan det skulle nyutnämnde coachen Ted Nolan göra.

Det var början till slutet för Smith.

I bakgrunden finns dessutom Mad Mike med Milbury i efternamn. Mannen bakom några av NHL-historiens sämsta spelaraffärer, som numera är någon slags sportchef åt den stenrike Wang och därmed har kvar sin makt över Islanders.

Charles Wang utsåg själv Nolan till tränare innan han anställde Smith, vilket är en bakvänd ordning som redan för knappt sex veckor sedan fick larmklockorna att ringa.

Han gav dessutom gamle Islanders-stjärnan Pat LaFontaine ett jobb som personlig rådgivare och bestämde att även några lägre chefer, som Bryan Trottier (player development director) och Tony Feltrin (chief amateur scout), skulle rapportera direkt till Wang själv.

LaFontaine uppgavs ha hoppat av i går kväll.

Neil Smith hann under sin korta som general manager värva spelare, som Brendan Witt, Tom Poti, Chris Simon, Mike Sillinger och Andy Hilbert till Long Island.

Fortsättning följer i den här hockeysåpan.
http://expressen.se/nhl-bloggen/#115319940534817354

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 24 jul, 2006 13:31 

Mad Mike ja. Han skickade Zdeno Chara (som dock inte var etablerad i NHL), Bill Muckalt (medelmåttig) och ett förstaval som visade sig bli Jason Spezza till Ottawa mot Yashin.

Islanders gav Yashin ett 10 års kontrakt med hög lön som man fortfarande besvärar med. Hans prestationer har bara blivit sämre och sämre medan Chara och Spezza har utvecklats till storstjärnor...

För att gå On Topic så tycker jag att man har bytt VD och Sportchef är riktigt skönt. Känns äntligen lite fräsht i den här föreningen. Hoppas bara att det håller...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 27 jul, 2006 22:01 

Pellefant skrev:
Det är ett ypperligt tillfälle för Superstars att agera i frågan värva drömliraren, stödgalan skulle kunna inbringa upp mot 2 miljoner kronor. Vi måste nyttja möjligheten med vår fina och rymliga arena medan vi har fördelen av den framför andra lag so minte har någon Arena värd namnet. Önskvärt vore om galan hölls före seriepremiären den 27/9 dock är väl kanske inte detta realistiskt, alternativet är nog att ha en mindre gala nu och en större efter seriens slut i vår eller nästa sommar. Galan skulle kunna kallas LIF AID.

2.Atomic Swing
3.Moneybrother
4.Björn Skifs
5.Kalle Moreus
6.Svenne Rubins
12.Dökött
14.Nr. 27 Wild Thing

Jag tycker detta skulle vara kanon även om man nu bara får hit en eller ett fåtal av artisterna ovan. Kom ihåg att kommer en etablerad artist så hakar säker flera på efter detta, det är ungefär som att värva ihop ett hockeylag ;-)

En artist till, som jag just så på TV; Peter Carlsson och de Blå Grodorna. Peter är från Grycksbo.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 27 jul, 2006 22:01 

Pellefant skrev:

2.Atomic Swing
3.Moneybrother
4.Björn Skifs
5.Kalle Moreus
6.Svenne Rubins
12.Dökött
14.Nr. 27 Wild Thing

En artist till, som jag just så på TV; Peter Carlsson och de Blå Grodorna. Peter är från Grycksbo.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor 27 jul, 2006 22:23 

Tack Nikodemus för tipset, vi lägger till det i listan :-)

2.Atomic Swing
3.Moneybrother
4.Björn Skifs
5.Kalle Moreus
6.Svenne Rubins
12.Dökött
14.Nr. 27 Wild Thing
16.Peter Carlsson och de Blå Grodorna - Peter är från Grycksbo. (tack Nikodemus för tipset)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 135 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]