Leksand Superstars

Officiellt forum för Leksand Superstars
Aktuellt datum och tid: fre 18 okt, 2019 9:29

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 2617 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 175  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 8:43 

jejje skrev:
More10 skrev:
Citera:
Är man en duktig sportchef och har bra organisation i klubben så händer aldrig en sådan här sak

Är något trött på detta uttalande. Masken är så dålig och allt sådant.
Om inte jag är helt borta, så är det väl en stor grupp som diskuterar
spelare och bestämmer om dom ska försöka värva. :?
Sen har väl du ingen aning vad Saipa har gjort i detta fall eller har du??? :shock:

Hallå! Läs hela tråden så kanske du förstår att det väl är Saipas organisation och sportchef som More10 syftar på.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 9:03 

Otroligt klantigt att ha en förstemålvakt utan skrivet kontrakt! Den sportchefen borde ju inte bli långlivad.

Och sen var det väl ett otroligt gulligullande och ojojojande och tycka-synd-om ett finländskt hockeylag helt plötsligt. Är det vår systerförening eller? Ska vi vara Europas hockeysamvete nu också? Nej, det har vi faktiskt inte råd med. Nu gäller det att ta för sig, att kämpa för det vi vill ha. Det är LEKSAND som gäller nu, inget annat lag!
Jag tycker (tror) att Masken och kommittén har gjort en kanonvärvning! Och har det begåtts något fel så fine, Masken var inte Guds bästa barn på isen heller. Då får vi väl betala böter då, för den här killen SKA VI HA KVAR!

Skulle det vara samma gullande om spelaren kommit från mora..?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 10:22 

... men det är fortfarande pirro som kommer att ställa till det med sina laguppställningar... han har inte många rätt...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 10:31 

Piggelin skrev:
Otroligt klantigt att ha en förstemålvakt utan skrivet kontrakt! Den sportchefen borde ju inte bli långlivad.

Och sen var det väl ett otroligt gulligullande och ojojojande och tycka-synd-om ett finländskt hockeylag helt plötsligt. Är det vår systerförening eller? Ska vi vara Europas hockeysamvete nu också? Nej, det har vi faktiskt inte råd med. Nu gäller det att ta för sig, att kämpa för det vi vill ha. Det är LEKSAND som gäller nu, inget annat lag!
Jag tycker (tror) att Masken och kommittén har gjort en kanonvärvning! Och har det begåtts något fel så fine, Masken var inte Guds bästa barn på isen heller. Då får vi väl betala böter då, för den här killen SKA VI HA KVAR!

Skulle det vara samma gullande om spelaren kommit från mora..?

Ord!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 10:53 

Citera:
otroligt gulligullande och ojojojande och tycka-synd-om

Citera:
Ord!

Lågvattenmärken får jag hoppas. Masken verkade verkligen inte veta mycket om vad reportern frågade om och klart som fanken Saipa-fansen har rätt att vara arga. Tycker ni två att allt är tillåtet bara det gynnar Leksand eller vad är det här?

Leksand är hela Sveriges gulli-gull lag om något. Alltså kan det vara värt att vårda sin image och inte agera som någon själviskt barnrumpa i alla lägen.

Med lite otur drar den här affären ut på tiden och skapar oro för Masken och Leksand för en tid framöver.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 11:07 
Trevliga LTC
Användarvisningsbild

Kagen skrev:
Tycker ni två att allt är tillåtet bara det gynnar Leksand eller vad är det här?

kan inte svara för dom andra två herrarna men mitt svar är:

Ja - whatever it takes!

Styrelseledamot LIF Ideella - svarar alltid på PM här och mail till info@emilnilsen.se

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 11:13 

tomman skrev:
Skriver man inga kontrakt med spelare så finns risken att det kan bli så här. Tråkigt (för Saipa) men sant.

I can't agree with you in this matter. Teams loan players to other teams all the time. This doesn't mean that if some player is on loan from another team that the player can disappear just like that from the team that has loaned him.

It's not SaiPas GM's unprofessionalism that Duba and Sparta Praha don't adhere the agreement.

The main issue here though is the way everything was handled. I talked to our GM yesterday and he said, that if Duba somehow felt that he wanted to leave, all he had to do was to say so. SaiPa can't keep any players in its team that don't want to play for SaiPa. But then matters would've been settled by talking.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 11:56 

Delshammar skrev:
More10 skrev:
Kagen skrev:
@More, vänd på steken och fundera innan du tar till sådana ord är du snäll.

Hur skulle du reagerat som Saipa-fan om den målvakt som ni har kontrakterad - eller iaf trodde er ha kontrakt med - och som spelade för en i tisdags, helt plötsligt skulle skriva kontrakt med ett annat lag?

Nog hade du blivit lite förgrymmat eller åtminstone rätt förvånad.

Är man en duktig sportchef och har bra organisation i klubben så händer aldrig en sådan här sak.

More, har du någon aning om hur Saipas sportchef är ?

Tycker inte att du borde uttala dig om sånt som du förmodligen inte har den blekaste aning om, om du nu mot förmodan skulle råka veta allt om hur deras sportchef och organisation är så ber jag om ursäkt, vilket inte lär vara så troligt..

Nej jag vet inte allt. Det jag vet är att Snubben inte fått någon lön vilket verkar väldigt konstigt. Det tyder iaf på att något varit fel.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 12:00 

tomman skrev:
jejje skrev:
More10 skrev:
Citera:
Är man en duktig sportchef och har bra organisation i klubben så händer aldrig en sådan här sak

Sen har väl du ingen aning vad Saipa har gjort i detta fall eller har du??? :shock:

Hallå! Läs hela tråden så kanske du förstår att det väl är Saipas organisation och sportchef som More10 syftar på.

alldeles riktigt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 12:02 

kava skrev:
jejje skrev:
More10 skrev:
Citera:

More10 är ute och cyklar, more or less :wink:

Fyndigt;) hehe...på vilket sätt?;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 12:03 

Murmeli skrev:
More10 skrev:
Är man en duktig sportchef och har bra organisation i klubben så händer aldrig en sådan här sak.
Men vad kan man göra, när spelare helt enkelt packar och går utan förklaring? Det var ingen problem emellan SaiPa och Duba. Man tror att rationell vuxer kan klara saker om de har vilja, eller hur?

(Just an example of my crappy swedish.. sorry!)

Din svenska är ju utmärkt=) Han har säkert en förklaring till att han drog. (utebliven lön/bättre lön i Leksand) Han hade ju inget kontrakt så.

Inläggsrubrik: Dubadubier
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 12:55 

Dubas agents förklaring:
'Saipa ville hyra honom, men sättet som kontraktet skulle skrivas på var enligt en advokat jag pratade med inte lagligt. Och varken jag eller Tomas vill bli inblandade i några sådana affärer, säger Hamal.
Senare kom ett nytt kontraktsförslag, men där var beloppet i lönekuvertet inte vad Duba önskat.
Efter flera turer valde Sparta Prag att bryta samarbetet med Saipa.'

Read all about it: http://www.dalademokraten.com/

Inläggsrubrik: Re: Dubadubier
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 13:07 

Lars N skrev:
Dubas agents förklaring:
'Saipa ville hyra honom, men sättet som kontraktet skulle skrivas på var enligt en advokat jag pratade med inte lagligt. Och varken jag eller Tomas vill bli inblandade i några sådana affärer, säger Hamal.
Senare kom ett nytt kontraktsförslag, men där var beloppet i lönekuvertet inte vad Duba önskat.
Efter flera turer valde Sparta Prag att bryta samarbetet med Saipa.'

Read all about it: http://www.dalademokraten.com/

dåså!

Då håller vi tummarna på att denna historien fått sin förklaring, och att Duba och Backlund kommer kämpa som svin för att få ¨vara förstemålis i vinter.

murmeli>> keep writing in Swedish, Its better than many Swedes! (actually, I couldn´t see any wrong spellings at all in the thread!)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 13:07 

Ok, missuppfattning från min sida!!! :oops:

Är det nån som har hört nå rykten om nån ny back eller forward??

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 19 aug, 2005 13:32 
Användarvisningsbild

More10 skrev:
kava skrev:
jejje skrev:
More10 skrev:
Citera:

More10 är ute och cyklar, more or less :wink:

Fyndigt;) hehe...på vilket sätt?;)

Jag missuppfattade Dig också, fel sportchef.
Men lite fyndigt var det väl? På slutet.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 2617 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 175  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]